•   Poniedziałek, 6 maja 2024
Google Ads

Wykorzystywanie wykluczających słów w kampanii AdWords

Jeśli dopiero rozpoczynasz przygodę z Google AdWords, to powinieneś zapoznać się z tym krótkim poradnikiem. Dowiesz się z niego, jak dobierać słowa kluczowe w swojej kampanii i jakie frazy wykluczać, aby zmaksymalizować efekty reklamy.

Sam decydujesz, jak masz się prezentować w sieci

Jeśli jesteś firmą deweloperską i sprzedajesz apartamenty w Krakowie, to będzie Cię interesowała fraza "apartamenty Kraków" lub "apartamenty w Krakowie". Zapewne nie będą Cię interesować hasła "tanie apartamenty Kraków" oraz "apartamenty kraków tanie". Aby nie kroczyć złą drogą, możesz w panelu Google AdWords wykluczyć niektóre słowa, które nie będą łączone z Twoją frazą.

Wykluczanie słów w AdWords

Wejdź do panelu AdWords i odszukaj ikonkę "słowa kluczowe". Pojawi Ci się tabela, dlatego po wybraniu odpowiedniej reklamy zjedź na sam dół do sekcji "wykluczające słowo kluczowe". Tam dopisz słowa, których nie chcesz, aby roboty Google łączyły z Twoją frazą. Zapisz plik i to wszystko.

Dlaczego warto o tym pamiętać?

Ponieważ nie chcesz, aby Twoja fraza była osłabiana przez źle dobrane słowo przed long tail'em (długi ogon - fraza składająca się z minimum 3 słów). Korzystaj z tego narzędzia jak najczęściej i obserwuj zmiany w plenerze słów kluczowych. Dzięki temu będziesz zawsze wiedział, jak dobierać frazy podczas kampanii.

Zobacz również