•   Niedziela, 28 kwietnia 2024
Sklep internetowy - prawo i finanse

Jak poruszać się w biznesie e-commerce?

Świat e-commerce jest brutalny. Pewne idee się świetnie wdrażają zyskując popularność inne przepadają. Trzeba mieć głowę na karku, dobrą strategię i produkt, a przede wszystkim pomysł i środki na promocję. Nie warto nastawiać się na natychmiastowy i spektakularny sukces, bo takie nie istnieją, a jeśli już się jakiś znajdzie – jest to kropla w oceanie internetowego handlu.

Żeby nie przepaść w wirtualnej próżni trzeba mieć mocne pole obrony. Całość twojego e-biznesu musi być przemyślana pod kątem upodobań Klientów.

Co jest kluczowe w e-commerce?

  1. twoje miejsce w e-biznesie

  2. Produkt dobrej jakości

  3. Platforma sklepowa/oprogramowanie

  4. Pomysł na promocję

Wybór swojej parceli w e-commerce

Zastanów się nad cechami, które chciałbyś aby były powiązane z twoją firmą. Skoncentruj się także na tym, co chcesz sprzedawać, w jakiej cenie i komu. Przeanalizuj konkurencyjne sklepy internetowe i staraj się szukać nisz rynkowych, aby droga do sukcesu była szybsza i łatwiejsza. Na pewno ułatwi ci ją zdefiniowanie jej w jednym słowie – może to być cecha, wartość, idea. Coś, co mogłoby utrwalić się w świadomości twoich klientów na zasadzie prostego skojarzenia.

Produkt dobrej jakości

Konkurencja istnieje w każdej dziedzinie, na jaką chcielibyśmy się porwać. Musisz dysponować produktem lepszym niż inne sklepy, albo przyciągnąć klienta ceną lub wyjątkowymi cechami. Nie jest to łatwe, ale kreatywność na pewno zda egzamin w tym aspekcie (jak i innych). Sprzedawaj idee, tak aby klient kupując jakiś produkt kupował zarazem korzyść (np. wizję pięknej gładkiej skóry, namiastkę luksusu itp.).

Wybór odpowiedniej platformy/oprogramowania

Oprogramowań sklepów internetowych jest od groma. Są one skrzętnie opisane na wielu stronach, istnieje mnóstwo poradników na ten temat. Jest to o tyle ważna kwestia o ile stawiasz na rozwój i kreatywne rozwiązania. Wiele platform ma ograniczenia i niekoniecznie dużą funkcjonalność. Sprawdź przede wszystkim jak często występują aktualizację (o ile w ogóle występują!), jak dużo funkcji masz do wykorzystania i jaka jest ilość integracji.

Promocja kluczem do Klientów

Musisz być świadomy potęgi marketingu internetowego. Daje on niezliczone możliwości pokazania się światu na różne sposoby. Do ciebie należy wybór sposobu reklamowania się jak i narracji, jaką chcesz obrać w kontakcie z klientem. Content marketing, pozycjonowanie, newsletter – to absolutne podstawy. W celu promocji możesz nakręcić spoty reklamowe, które potem umieścisz w postach sponsorowanych na mediach społecznościowych. Video content jest jednym z ulubionych i najlepiej przyswajalnych rodzajów zawartości przez użytkowników. Jednak pamiętaj, że filmy muszą być wysokiej jakości za równo pod względem technicznym jak i merytorycznym. Jeśli nie czujesz się pewien w tym obszarze sprawdź koniecznie - produkcja filmów promocyjnych w Krakowie.

To tylko pierwsze kroki w świecie sklepów internetowych, ale jest niesamowicie ważnym, aby dobrze i przemyślanie się za nie zabrać. Pozwoli to zaoszczędzić w dalszych etapach rozwoju firmy.

Zobacz również