•   Niedziela, 28 kwietnia 2024
Marketing internetowy

Promocja marki w Social Mediach - jak się za to zabrać?

W erze Facebook'ów, Twitter'ów, G+ i innych portali społecznościowych Internet stał się idealnym miejscem do promowania marek. Mogłoby się wydawać, że wystarczy tylko głośno "krzyczeć" by zyskać rozgłos, lecz praca przy promocji firmy w Social Media wymaga zaangażowania, sprytu oraz wysokiej inteligencji specjalisty od marketingu. Z doświadczenia wiemy, że decydując się na promocję w Social Mediach trudno o rezygnację po kilku dniach, tygodniach a nawet latach. To mocno wciąga i przy odpowiedniej strategii może zagwarantować rozpoznawalność i oczywiście spore dochody. Jak się zabrać za promocję w sieci i o czym należy pamiętać? Zapraszamy do lektury.

Jak promować markę w Social Mediach?

Po pierwsze - trzeba być do tego przygotowanym. Należy posiadać gotową stronę internetową, może być to również blog. Istotne będzie posiadanie indywidualnego logo i hasła promocyjnego. Innymi słowy - jeśli Wasz projekt nie jest w 100% gotowy, to nie angażujcie się w Social Media, gdyż one zmian nie lubią.

Masowa reklama, czy kontakt z klientem?

Prowadzenia konta na FB i TT (FB - Facebook, TT - Twitter) wymaga sporo czasu, bo trzeba się komunikować z potencjalnymi klientami. Należy poświęcić przynajmniej 10-20 minut czasu dziennie, aby odpisywać na wiadomości lub po prostu łapać kontakt z potencjalnym klientem. Kluczem do sukcesu będzie nienaganna postawa na portalu, kulturalne lub często humorystyczne odpowiadanie na pytania oraz rzetelne opisywanie swoich produktów z naciskiem na kontrast dla przedmiotów konkurencji.

Ile trwa promocja?

Rzetelne prowadzenie konta w mediach społecznościowych potrwa minimum sześć miesięcy, zanim zaczniemy odczuwać przypływ klientów. Radzimy, aby po przekroczeniu bariery "oczekiwanych skutków reklam" nadal się promować w sieci. Wiele firm rezygnuje z reklamy w momencie sukcesu i przestają się rozwijać. Nie wolno do tego dopuścić, ponieważ nasi obecni klienci szybko zauważą, że coś jest nie tak, skoro marka przestała się promować w Internecie.

Prowadzenie profili w mediach społecznościowych to najlepszy sposób na promocję swojej firmy w sieci. Zachęcamy do dzielenia się Waszymi sukcesami. Piszcie więc komentarze pod tematem i zdradźcie metody, dzięki którym jesteście rozpoznawalni!

Zobacz również