•   Piątek, 10 maja 2024
Podstawy SEO

Jak pozycjonować lokalnie?

Agencje marketingowe możemy podzielić na dwie grupy. Pierwsza to firmy pozycjonujące frazy globalne, zaś druga - frazy lokalne, mniejsze. Mogłoby się wydawać, że pozycjonowanie fraz lokalnych jest proste, ale jako przykład warto podać "meble Warszawa". Nadal uważacie, że SEO lokalne jest proste?

Długie ogony kluczem do sukcesu

Stosowanie długich ogonów (long tail), a więc fraz składających się z minimum trzech wyrazów to najlepsza metoda na pozycjonowanie lokalne. Strona powinna rozpocząć od takiej metody, a następnie w miarę upływu czasu i wzrostu pozycji redukować ilość słów we frazie do dwóch. Poniżej przykład:

Long Tail: Tanie Meble Warszawa ->

Po upływie miesiąca:

Long Tail: Meble Warszawa ->

Po upływie kolejnych tygodni: Meble Warszawa

Pozycjonując w ten sposób mamy pewność, że nie długi ogon jest pozycjonowany, ale jego najważniejsza część, czyli "meble Warszawa".

Blog firmowy

Dla zmaksymalizowania efektów warto prowadzić bloga firmowego w oparciu o Content Marketing. W przypadku blogów także powinniśmy się nastawiać na frazy long tail, bo przy Content Marketing będą się pozycjonować o wiele szybciej. Gdy nasz blog i strona firmowa będą miały odpowiednie pozycje i moc, możemy zacząć linkowanie i przekierowywanie ruchu. W momencie, kiedy parametry Alexa Rank zaczną nam rosnąć, nasza pozycja również powinna się zmienić.

Pozycjonowanie lokalne wbrew pozorom nie należy do prostych. Posiadając jednak minimum wiedzy na temat Long Tail możecie liczyć na efektywne wyniki.

Zobacz również