•   Wtorek, 14 maja 2024
Strony www

Złote zasady optymalizacji stron internetowych

​Dzięki odpowiedniej optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarek można je skutecznie wypozycjonować, nawet w przypadku, gdy strona posiada mało konkurencyjne słowa kluczowe. Dowiedz się, jakie elementy na stronie internetowej warto wziąć pod uwagę, żeby była ona właściwie zoptymalizowana pod względem SEO. 

Co to jest SEO?

SEO (Search Engine Optimization) to działania optymalizujące strony internetowe pod kątem wyszukiwarek. Celem tych działań jest przygotowanie strony tak, żeby była w stanie osiągnąć jak najlepsze pozycje w wyszukiwarkach. Istotne jest przy tym uwzględnianie zasad danej wyszukiwarki.

Zasady optymalizacji treści www

Aktualnie treści znajdujące się na stronie pełnią ważną rolę przy optymalizacji pod względem SEO. Nie bez znaczenia są tu również zachowania użytkowników na stronie, np. to, jak szybko ją opuszczają lub jak długo ją przeglądają. To są aspekty, które bezpośrednio wiążą się z jakością treści na stronie. Dlatego właśnie bardzo istotne jest, aby wypełnić witrynę treściami spełniającymi określone warunki. Po pierwsze powinny być obszerne. Należy unikać krótkich tekstów, które zawierają kilku zdań. Dobrze jest dokładnie opisać na stronie swoją ofertę. Każdą informację związaną z daną tematyką warto przedstawić rzetelnie. Dzięki temu użytkownik będzie usatysfakcjonowany, że mógł zdobyć wiele cennych danych, natomiast roboty wyszukiwarki uznają taką stronę za bardziej wartościową. 
Treści powinny być oryginalne czyli nie kopiowane z innych źródeł, np. z opisów producentów czy informacji konkurencji. W przypadku, gdy nie jesteśmy pewni, czy teksty na naszej witrynie są unikalne, możemy skorzystać z narzędzi, które to skontrolują, np. Copyscape. 
Należy także zadbać o odpowiedni podział treści na stronie. Przy dłuższych tekstach powinno się zastosować nagłówki H1, H2, H3 czyli znaczniki HTML, które ułatwiają określenie struktury tekstu, np. co jest głównym nagłówkiem (H1), a co podtytułem (H2).
Zoptymalizowane treści muszą zawierać słowa kluczowe. Po określeniu słów kluczowych, które będą najlepsze dla pozycjonowania naszej witryny, warto postarać się, żeby były one naturalnie wplecione w teksty na stronie. Należy unikać wymuszonego ich zastosowania. Można natomiast wykorzystać synonimy słów kluczowych oraz wyrazy bliskoznaczne. 
Na koniec warto urozmaicić treści. Jeżeli będą one jedynie boksami tekstowymi, raczej nie przyciągną zainteresowania użytkowników i nie zachęcą do ich przeczytania. Dobrze jest więc dodać grafikę lub zdjęcie oraz zastosować w tekstach kursywę, pogrubienie czy wypunktowanie.

Zobacz również