•   Niedziela, 12 maja 2024
E-commerce

Co zrobić z powielaną trescią w sklepie internetowym?

Często spotykasz się z problemem „duplicate content” podczas pozycjonowania sklepu? Nie jest to bardzo poważny problem, jednak dla naszej dalszej optymalizacji SEO warto się go pozbyć zarazem podskakując w rankingach wyszukiwarek.

Dlaczego e-sklepy są narażone na podwójną treść?

  1. Wielość produktów,

  2. Podstrony z wynikami wyszukiwania,

  3. Stronicowanie listy produktów,

  4. Powielanie opisów produktów.

Skąd problem?

  1. Występuje on, gdy na kilku podstronach występuje podobna lub ta sama treść (Google nie dostrzega żadnej znaczącej różnicy pomiędzy podstronami),

  2. Brak wskazania dla wyszukiwarek, która z podstron jest preferowana.

Jakie są następstwa podwójnej treści?

  1. Słaba optymalizacja, która jawi się niskimi pozycjami w wyszukiwarkach,

  2. Nie występują inne kary za ten proceder, jednak taka strona jest odbierana, jako ta niższej jakości przez wyszukiwarki i zarazem trudniej dotrzeć do potencjalnych Klientów.

Przyczyny podwójnej treści w e-sklepach:

  1. Opisy produktów są skopiowane – dostajemy je od hurtowni, producenta lub kopiujemy z innych sklepów internetowych. Warto zadbać o własne opisy, które nie dość, że zostaną docenione przez Google to i także przed konsumentów.

  2. Skrypt sklepu internetowego – są trzy powody takiego stanu rzeczy: mechanizm sortowania produktów, stronicowanie listy produktów, duplikowanie treści pod wieloma adresami, strona „do druku”.

Jak się pozbyć podwójnej treści?

  1. Wskazanie algorytmom wyszukiwarek głównej wersji podstrony tagiem [rel=canonical]. Zyskuje on siłę wszystkich linków tego tagu, co pozwala skuteczniej walczyć o pozycję w wyszukiwarkach.

  2. Jeśli nasza podwójna treść jest spowodowana stronicowaniem listy produktów, trzeba zastosować tagi [rel=next] oraz [rel=prev], które mówią robotom wyszukiwarek, które strony są numerowane i jaka jest ich pozycja.

  3. Jeśli ta sama podstrona sklepu występuje pod różnymi adresami URL – warto skorzystać z przekierowań 301. Pomaga to także wzmocnić jeden, główny adres URL.

Nie warto iść na łatwiznę, bo czas zaoszczędzony przy kopiowaniu opisów produktów, może być czasem straconym przy naprawianiu tego błędu. Dlatego trzeba sobie uświadomić, że content ma wielkie znaczenie – nie tylko dla wyszukiwarek, ale dla konsumentów.

Zobacz również