•   Wtorek, 7 maja 2024
E-commerce

Reklama sklepu internetowego

Swój sklep internetowy można reklamować również emitując odpowiednie informacje na popularnych portalach internetowych. Reklamy te jednak nie powinny być natrętne i dobrze, gdyby ograniczały się do standardowych bannerów śródtekstowych, bez rozwijanych skycrapperów. Jeśli reklamy będą zbyt nachalne, zniechęcą potencjalnych klientów do odwiedzenia Twojego sklepu internetowego. Najgorszym rozwiązaniem są chyba te reklamy, które pojawiając się przysłaniają treść strony właściwej. Internauci reagują na nie bardzo negatywnie i zamykają je zanim jeszcze zwrócą uwagę na to, jaką mają treść. Wydaje się, że najbardziej skuteczna jest reklama w kampanii Google AdWords, która jest płatna, ale opłatę wnosi się jedynie za kliknięcia w sponsorowany link. Samodzielnie można kontrolować sumę, którą przeznaczamy na kampanię, co niweluje ryzyko wystąpienia dodatkowych kosztów. Korzystając z tego narzędzia, wprowadza się zapytania, na których reklama ma się pojawić. Zwykle pojawia się ona na pierwszej albo drugiej stronie w wynikach wyszukiwania, co daje możliwość właściwie pewnego pozyskania klientów. O reklamę sklepu internetowego trzeba dbać nieustannie, nie tylko wtedy, kiedy rozpoczyna on swoją działalność, ale na każdym jej etapie.

Reputacja

Pamiętajmy by sprzedawać produkty tylko dobrej jakości. Jeżeli produkty nie będą zadowalały klientów nie zyskamy dobrej opinii.

Za wszelką cenę dążmy do jak najlepszej reputacji. Jeżeli klient będzie chciał zwrócić zakupiony produkt nie utrudniajmy mu tego. W regulaminie powinniśmy napisać dużymi literami, że zwroty są możliwe. Kupując towar w sklepie internetowym nie mamy możliwości obejrzenia go z bliska, dotknięcia itp. Jeżeli klient nie będzie mógł go zwrócić to pewnie nie zdecyduje się na jego zakup. Gwarantuję, że zwiększy to sprzedaż w stosunku do strat związanych ze zwrotami produktów.

Opis produktu powinien być zgodny z prawdą a produkt wysyłany do klienta powinien być taki sam jak na przedstawionym zdjęciu produktu w sklepie. Postaraj się również o ile to możliwe, by każdy produkt posiadał przynajmniej jedno zdjęcie, dobrze by było przedstawić produkt z kilku perspektyw, oraz by opis był jak najdokładniejszy. Spowoduje to mniej zwrotów i zwiększy prestiż strony.

Bądźmy otwarci na propozycje klientów. W końcu to oni są najważniejsi. Jeżeli zaproponują jakąś zmianę w sklepie nie wahajmy się podyskutować o tym z wykonawcą strony. Im szybsza będzie wasza reakcja w tych sprawach, tym szybciej zdobędziecie dobrą opinię.

Zobacz również