•   Niedziela, 28 kwietnia 2024
Podstawy SEO

Produktywny Copywriting - Kto może zostać pisarzem?

W branży agencji marketingowych usługi copywriterskie cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Wiadomo, że każdy pisarz musi "zaliczyć" kilka etapów rozwoju, co ma oczywiście związek z apanażami. Nie oszukujmy się - w tej branży nie każdy może zostać pisarzem, ponieważ kluczem do sukcesu prócz lekkiego pióra będzie zmysł biznesowy oraz umiejętność dostosowania się do oczekiwań klientów. Produktywny copywriting to zadanie dla osób odpowiedzialnych, dlatego poniżej dowiecie się, kto może zostać copywriterem.

Poloniści? Humaniści?

Przyjęło się, że osoby dobrze władające ojczystym językiem będą nadawać się na pisarzy. Bzdura. Język w mowie jest inny i inny jest na piśmie. Osoby, które na co dzień używają rzadko stosowanych słów nie powinny ich przenosić na papier. Ważna jest znajomość branży copywriterów oraz wymagania co do tematyki artykułów. Najlepsi pisarze nie mają problemów, aby pisać jako płeć przeciwna i nie sprawia im żadnych kłopotów pisanie na tematy niewygodne.

Praca mocno umysłowa

Copywriting, zwłaszcza ten produktywny wymaga wytężonej pracy umysłowej. Ważnym jest też samodzielna ocena sporządzonych artykułów jak również spojrzenie na nie okiem potencjalnego czytelnika. Nawet najlepsi copywriterzy sprawdzają swoje treści po 2-3 razy, zanim odeślą je do klienta.

Dobry copywriter nie jest ...

Pazerny na pieniądze. W tej branży można zarobić naprawdę dobre pieniądze, a chciwość prowadzi do nagromadzenia zleceń, co zaś często kończy się nieterminowym ich oddaniem. Nie ma nic gorszego w tej branży jak nieterminowość i nierzetelność, a blisko połowa pisarzy po roku od debiutu zaczyna przekładać pieniądze nad najważniejsze cechy biznesmena. Wystarczy wejść na fora pisarzy aby sprawdzić, w którym momencie copywriter za mocno wkręcił się w biznes. Jak to sprawdzić? Po odstępach czasowych aukcji, na których szuka klientów, którzy zlecą mu teksty.

To już koniec pierwszej części. Już wiecie, że nie każdy może zostać copywriterem, choć branża wydaje się przyjazna dla nowych z możliwością rozwoju. Jeśli macie do nas jakieś pytania, to czekamy na nie pod spodem. 

 

Zobacz również