•   Poniedziałek, 29 kwietnia 2024
Podstawy SEO

Czym różni się NoIndex od NoFollow

Nie indeksuj i nie prowadź - tak w języku polskim odczytamy te dwa terminy, których użyliśmy w tytule. Odpowiadają one za pozycjonowanie i strukturę strony internetowej w sieci. Jeśli do tej pory zdarza się Wam mylić te terminy ze sobą, to poniżej nasze wyjaśnienie.

Czym jest NoIndex?

No (nie) index (indeksuj) stosuje się w przypadku stron, które nie są jeszcze gotowe. Mogą to być strony, wpisy lub instalacja aplikacji mobilnej. Jeśli implementujemy coś na naszą stronę internetową, a nie dokonaliśmy jeszcze optymalizacji, to powinniśmy wykorzystać atrybut "no index", aby nie zapraszać robotów Google na naszą stronę, bo treść/aplikacja nie są jeszcze gotowe.

No Index stosuje się wtedy, gdy nie chcemy wpuszczać Google na swoją stronę. Jeśli stworzyliśmy tekst, którego pod względem optymalizacji nie jesteśmy pewni, a chcemy go zapisać na witrynie w formie szkicu, to zawsze zaznaczajmy "No Index". Dzięki temu Google nie widzi nowej podstrony na naszej platformie i nie bada jej. Gdybyśmy nie stosowali "No Index", a plik zapisali jako szkic - roboty zaczęłyby go indeksować, co mogłoby mieć fatalne skutki dla pozycji witryny w sieci.

Czym jest NoFollow?

No (nie) Follow (prowadź) stosuje się w linkowaniu. Jeśli chcemy oznajmić Google, że sprzedaliśmy link lub chcemy go podać, ale nie ufamy witrynie - stosujemy atrybut No Follow, który sprawia, że po kliknięciu na odsyłacz nie otworzy on się na naszej karcie. Atrybut NoFollow chroni zatem Internautów przed odwiedzaniem niebezpiecznych stron, bo nawet po kliknięciu na odsyłacz - nie otworzymy strony na tej samej karcie.

Atrybuty NoFollow należy stosować w linkowaniu zarówno wewnętrznym jak i zewnętrznym, bo chroni naszą witrynę przez filtrem algorytmicznym.

Jak zatem widzicie, NoIndex to nie NoFollow i obydwa atrybuty mają swoje dedykowane przeznaczenie. Jeśli macie pytania dotyczące tego tematu - piszcie w komentarzach!

 

 

Zobacz również